Малко известни факти за офис консумативите

Малко известни факти за офис консумативите

януари 21, 2021
Категория: Знаете ли, че ..., Публикации
0 573 2
Малко известни факти за офис консумативите

Малко известни факти за офис консумативите

Телбод, гумичка, маркери – на пръв поглед банални офис консумативи, които ежедневно използваме в офиса. Но замислял ли си се кога и къде са се появили? Предлагаме ти да прочетеш тези 5 интересни факта за офис консумативите, които събрахме на едно място за теб!
  1. Първият телбод е направен за Луи XV

През далечната 1700 година френският крал Луи XV е първият горд собственик на телбод. И то такъв, който би отивал на един крал – ръчно направен от злато, инкрустиран със скъпоценни камъни. Представяш ли си да имаш един такъв в офиса?

2. Сухото лепило е вдъхновено от червилата

Преди да бъде произведено първото сухо лепило през 1967 година, единственото широко разпространено е било течното. Две години преди появата на сухото лепило, по време на полет, доктор Волфганг Диериш, изследовател в компания за лепила, вижда как жена си слага червило. Диериш бил моментално вдъхновен от това колко лесен бил целият процес по използване на продукта. Щом се прибрал, представил идеята си пред ръководството на компанията и останалото е история. 😊

3. Престоелият хляб е предшественик на гумата

Да, правилно прочете. Преди човекът да открие, че гумата е приложима и за изтриване, е използвал навити парчета престоял хляб, за да коригира неволно допуснати грешки. До това откритие е достигнал изобретателят Едуард Найрн през 18-ти век. Докато скицирал нещо, по погрешка взел парче гума, вместо хляб. Малко след това свое откритие, започнал да продава първите в света гуми за изтриване.

4. Най-продаваните маркери – жълтите

Въпреки че в наши дни можем да открием маркери във всякакви цветове – червено, розово, синьо или оранжево, 85% от продадените маркери са жълти. Това се дължи от една страна на факта, че жълтото не се визуализира на фотокопия, а от друга – жълтият цвят се намира по средата на светлинния спектър и това го прави, заедно със зеленото, най-видимия цвят за човешкото око.

5. Кламерите – израз на съпротива по време на Втората световна война

Когато нацистите окупират Норвегия през 40-те години на миналия век, студенти от университета в Осло започват да носят кламери като гривни и други ръчно направени бижута. Това било начин да изразят обединение и съпротива. Може би се чудиш защо са прибегнали точно до кламери – причините за това са две. Първата – традиционните национални символи на Норвегия били забранени за носене и поради тази причина студентите потърсили алтернативни начини, чрез които да покажат своята съпричастност. Втората причина – грешно се е смятало, че кламерът е изобретение на норвежеца Йохан Ваалер.

Ако знаеш още интересни факти за офис консумативите, ще се радваме да ни ги споделиш в коментар. 😊

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *